Saturday, August 22, 2009

Kronologi : Berlalu Puasa Pertama

.

caaakkkkk! amacam pose korg? hazab ke menahan lapar @ cool jek?

Tepat jam 5pg tadi alarm hp aku bunyik..celik mata je, dak Totoi ada kat seblah aku..tido! see...kucing pun reti temankan org tido.cumel je aku tgk budak tu. Gerammmm!! Dia buat aku jd malas nk bangun.. so, aku bermalas-malasan dahulu atas katil sampai la dak Sham call.

heyyy Totoi! seremmmnye muka uolss neh..

Minum air kosong je.. Ada lg sisa nasi goreng mlm tadi but i decided not to eat. sbb kalo aku mkn lewat mlm atau pagi2 buta, nnt cepat rasa lapar. rasa cam gastrik tu...tau? tatau...lupakan!

Sementara tunggu azan subuh, aku pun bercucuk-tanam kat ladang yg aku baru bukak 2,3 ari lepas. bila dh start pegang cangkul, rasa x nak dh buat benda lain.im addicted to it! celik je, itu la benda pertama aku nk buat... dan sblm pejam mata, itu gak la benda terakhir yg aku nk buat. hmm..adakah aku kelihatan seperti org sedang angau bercinta?

*ouh..aku rindu saat bercinta dulu*

Lepas solat subuh, terasa sesuatu perhatikan aku dr pintu bilik depan. Terjenguk2.. Sape lagi kalo bukan dak Totoi tu. bila aku tgk dia, trus dia gi toilet.perhati aku dr jauh. Geram sgt tgk peel dia, tanpa bukak telekung (aku tau dia takot sbb tu) aku pon bangun & pegi kat dia...cam pelesit dia lari ke bawah..haha..tau takot!

Daksham sampai umah dlm jam 8pg kot...pastu jam 1o lbh aku gi kedai. cissss...sesia je aku pegi. kedai tutup daaaa... aku tatau lak tiap 1st day puasa, kedai tutup. haishh....penat drive.

sampai umah je aku sambung bercucuk tanam semula. whats up wif me? kejap2 nk berladang.. iskk..apa la nak jadi. teruja sgt bila dpt kutip hasil tanaman pastu jual pastu beli seed & keperluan ladang yg lain. paling teruja bila dpt curi hasil tanaman org lain...hahaha.. best hokey! kalo x cukup busuk ati, leh taruk weeds & bugs kat tanaman org..hihi..

Heyyy..im talking bout the FarmVille, Farm Town, Barn Buddy, Farm Pals & Sunshine Ranch kat FB..hakhakk... Bercucuk-tanam ala cyber sajorkk. takdanya aku nk berladang berkebun bagai kalo btul2 kan.. x minat. kalo suh mkn buah, aku minat la... *lalala*

Aku duk depan lappy dr jam 11lbh until 5pm! no wonder la aku tak igt perut yg lapo ni. cuma kadang2 terlupa & nyaris TERRkorek taik idung..kakaka.. rasa cam tebal je idung ari ni. Alaaa..korang pun sama.. ntah2 batal puasa sbb tak tahan nk korek taik idung,kann..?

Dak Sham suh aku gi bli makan kat pasar Ramadhan.. makkkk x larat la nyah! kepala berdenyut2 & mata mcm nk juling.

Dia bangun tido jam 5ptg, trus siap2 gi keja. x dapat la nk gi pasar Ramadhan & berbuka bersama. Kat umah pun xda bahan mentah nk masak..ada Maggi & telo je.. So, aku call la tukang masak pro, siap suh antar kat umah...dia mmg pandai buat makanan kegemaran aku. Nama dia Encik McDonald. Kenal ke? Dia suh Encik McDelivery antar kat umah. Nak sejam gak la aku tggu.

Nasib baik aku call before 6pm. Dia hantar nk dekat 7pm.Makk seram taww tgk Encik McDelivery tuh..muka cam Bentong Kali.. Korang tau ke sape Bentong Kali tu? aku pon x pasti sape. tapi nama ala2 mapia gitu kann. dia dok pandang aku je. Bengong ahhh buat aku pegal je. Aku gigil gak skit... dia ni nk antar makanan ke nk rompak aku? Aku sampai betul2 depan dia, baru dia sebok kuarkan pesanan aku. fuhhhh..selamat!

eh..kenapa mcm kurang je fries aku ni? takkan Large nyer set byk ni je?
ker si Bentong Kali tu cukai? patot le lambat sgt sampai umah aku...hmm...

Sblm berbuka, layan FB lagik. Kwn2 kat Sabah dah sebuk wish selamat berbuka. Mentang2 la berbuka jam 6lbh..hohhh! Bestnya dorg... aku TERpaksalah biasakan diri berbuka jam 7lbh..huhu.. Xpa la..1 jam je kan. bleh bercucuk-tanam sambil menunggu waktu berbuka..ailoiikk...hihi..

Mcm sayu je berbuka sorg..huhu.. paling sayu x dpt makan lauk2 best!uwaaaaa... *tu la..sapa suh x masak!* Takpe la... yg penting dh selesai 1 ari ni. masih byk yg perlu ditunaikan.. harap2 dikuatkan tenaga & iman...amin...

ehhh..ada iklan Tan Hong Ming la kat TV3! sukaaa sgt iklan tu. teringat kembali masa mula2 berchenta ngn dak Sham..

{Dak Sham, igt tak? igt tak perasaan anda ketika itu?} omaigod...tetiba rasa nk nanges.

adeihhh...kepala sakit mcm dicucuk2 nih. gaknye sbb lambat mkn. selalu kalo lapar, mcm ni la. kepala rasa berat sgt. i better get rest now.. see ya!






0 comments