Saturday, January 16, 2010

bila takut untuk meneruskan hidup

.

lately aku rasa stress..
i dont look like one, but i do.
terlalu byk kebimbangan bersarang dlm otak ni.

aku takut utk buat silap...
tapi hakikatnya, itulah aku.
aku yg tak pernah berhenti dr buat silap.
even nk tuang air dlm gelas (dgn berhati2 sepenuh hati) pun boleh tumpah...
kadang2 aku pelik ngn diri sendiri.
berhati2 mcm mana pun, aku tetap akan buat silap.

ada org kata, mgkn aku patut mandi bunga.
aku rasa kalo mandi bunga raflesia sekalipun,
aku tetap aku.

yea..aku mmg pendek akal..
aku x cukup bijak berfikir...
aku selalu blur..
dan aku selalu x detail.

perjalanan hidup aku ni pun mendatar je..
apa yg berlaku, aku terima je.
sbb aku rasa akhirnya semua org akan mati.
ko idup senang ke, susah ke kat dunia ni,
dlm kubur nanti sama je suma.
semua pun berkain kapan, kan..?

hmm..aku x rasa ada org paham pemikiran aku.
dan dgn statement aku tu, aku rasa ramai yg akan salah paham.
ohh..tolonglah..
aku tak minta sesiapa faham..
sbb aku pun kdg2 x paham ngn diri sendiri..

aku cuma rasa pemikiran aku tu yg buat aku jd mcm ni.
im a loser...i know..
aku selalu je gagal dlm apa yg aku buat..
*termasuklah gagal subject Kimia masa SPM dulu...sobsss*

tapi aku sgt2 harap aku yg loser ini
takkan susahkan idup org lain.
walaupun aku x membantu apa2, aku harap
aku tak perlu susahkan org utk teruskan hidup.

aku sedih sbnrnya bila tiap kali aku buat silap,
org lain yg akan dapat susah.
sbb tu, aku berusaha agar x buat silap..
tapi bak kataku, "kalo x buat silap tu, bukan aku"

selalu aku rasa takut utk hadapi hari2 mendatang..
dan trauma bila ia (kesilapan) berlaku.
nk sempurnakan tggjwb kecil pun aku rasa x mampu.
pernah tak kamu ada rasa mcm ni?
super takut pada diri sendiri?

beberapa ari ni aku rasa x sedap ati je..
risaukan kedai.
budak2 baru tu blum bleh diharap sgt..
ada je mslh 2,3 ari ni.
skrg ni, aku bkn je takut buat silap..
aku juga takut org lain buat silap.
sbb bila mereka buat silap, aku juga akan merasa tempiasnya.

see..!
mcm mana aku tak takut..?
aku bkn je menanggung rasa silap sendiri, tetapi org lain juga.
sesungguhnya aku takut hadapi hari2 esok.
dan aku x mo terlalu suka hari ni, sbb aku tau,
esok lusa pasti aku akan bersedih semula.




bodo takleh d ajar,

4 comments

Liyana said...

setakat ni dah 2 blkog saya g, dia mandi bunga cz stress..saya pun nak mandi bunga juga lah....bape hengget ye agak2?

~Kak AZZ~ said...

semua org buat silap....hari2 adalah pembelajaran....dan belajar dari kesilapan itu adalah ilmu yang paling berkesan utk memperbaiki diri kita.... yang penting, tingkatkan kesabaran kerana hanya dengan kesabaran je kita mampu mengatasi segala permasalahan yang datang...

*dengarlah nasihat sifu ni...sbb kdg2 sifu ni pun hilang arah tujuan....sama2 membantu dan menasihati k....macam nuffnang jugak la....i klik u....u pun klik la i......muahahahaha....

ArmaniWhite said...

liyana} hekk..ada lg ke org mandi bunga zaman ni..? :p mcm x real je..huhu..

kaka azz} yess..betul kaka azz.tapi sabar tidak cukup utk menyembunyikan kesedihan, bukan?huhu.. saya sedang bersabar, tp saya x dpt mengawal rasa sedih.. itulah sbnrnya motip entri ini...uhukkk..

* yer sipu...sipu lbh byk mkn garam kan.sbb sipu rajin masak..wakakaka.. maceh atas nasihat & komen byk2 sebyk entri saya..kakakak :p lain kali sila dtg utk klik2 d pagi hari..wakakak lagi..

~Kak AZZ~ said...

naseb baik sipu....kalau siput lagi la haru.....wakakakakka....

*nuff tido sbb tuan umah g jalan2 makan angin.....muahahaha.....Konpem dh tak sedih sebab dpt g genting kannnnn.....hikk3...