Saturday, November 22, 2008

The "reunion"

.

Waahhh..tajuk cam gempak je kan..hikkk.. Ala2 jejak kasih gitu ek. ;) Lbh kurang gitu le. Kisahnya mcm ni... Couple of days before, aku add my ex-classmate (secondary school) kat Frenster. Nama dia Dee. Dunno how did she find me.. Happy le aku dpt "jumpa" even alam siber jek. Nak harap jumpa kat luar, hampeh le. Aku kan jarang blk kampung *kalo blk pun duk umah sajorkk* Raya pun aku x gi beraya umah kwn2. Bkn x nak.. Tapi mmg dah ramai yg lost contact.

All this while, i dun hv any idea of how to trace back my old frens. Number tepon dorg pun ada yg dh tukar, emel pun aku xda simpan.. So dendiam je la. Blk kampung pun mcm gi tempat asing. Sbb duk umah jek, xda geng nk kuar..huhu..

Pastu aku belek2 la fren list dia.. Aku rasa cam kenal jek 1 mamat tu. Cehhh! budak "busuk" tu..wakaka... Halooo! bukan aku yg kata, hokayyy! Dia yg gelar diri dia busuk. Nape ntah...mmg busuk kot *aku x penah bau dia* Lekat lg title "busuk" tu kat dia ek. suka benar dia..hehe.. Pastu kitorg pon saling meng"add". Aku pun mulakan la misi jejak kasihan :p kot2 TERjumpa lagi mereka2 yg hilang..ekeke..

Haaa! Mmg pun TERjumpa lg sorg ex-classmate.. Dia ni byk ckp. Nama dia Sahar..eh! kat Frenster dia letak Sarax..?! Dah tukar jantina ke nyah?wakaka..ampon..amponnn... Dgr citer dia nk kawen dh bln 12 ni. Tatau lak aku sapa bakal wife dia tu. tunggu je la kad undangan eh *tu pun kalo ada*

Then aku jumpa lg sorg mamat pendiam kat kekas 5 Berjaya.. Nama dia Hussin, ala2 Rusdi Ramli..ekeke.. Tapi aku lom add la... *malu* Kot2 la dia dah x kenal aku..huhu.. Pastu TERjumpa lak Ex-classmate masa sekolah rendah dulu, Yanti.. Dia ni pernah gak la jumpa beberapa kali. Bleh kata tiap tahun terjumpa sekali. Tapi x tau lak dia pun berfrenster. Dlm frenlist dia tu ada lg sorg cex-classmate, Ana.. Kecik yg amat budaknya..sore pon unik..hehe..

Rasa best lak ari ni.. Slama ni aku igt aku takkan jumpa lg kwn2 aku tu. Tapi ari ni, aku jumpa sorg demi sorg. Mungkin dorg anggap aku sombong. Tapi sbnrnya jarak & keadaan yg memisahkan kitorg.. Ye la, dulu lepas SPM, most of them masuk form 6. Aku lak masuk UiTM. Zaman dedulu x ramai lg pakai hp. So, senang je la lost contact. Diorg yg masuk form 6 ramai, dorg rapat sesama dorg je la.. Kitorg yg terpaksa merantau ni la yg terasing.. Bila jumpa smula pun, rasa mcm ada gap between each other. Lelama dah mls nk contact.

Tak sangka lak, dah hampir 10 tahun berlalu kutinggalkan sekolah itu... 10 tahun, mesti dh ramai & byk yg berubah. Aku harap dpt la jumpa dorg lagi. Dan aku harap sgt dpt jumpa best fren aku dr sekolah rendah sampai la menengah, Masrini. Aku pun x tau d mana dia skrg. Lps abis SPM, ada gak aku dgr psl dia... Tapi dia bukan lg Masrini yg aku penah kenal.Dr umur 7 tahun hingga 17 tahun kami kawan baik. Baik sgt, sampai ada gak org leh terkeliru antara Nami & Rini *walaupun hakikatnya, dia jauh lbh cantek dr makkk!* Dgr citer, dia dh byk berubah.. hurmm..X kisah la cemana dia berubah, tp aku harap dia still igt kwn baek dia ni..huhu..

0 comments