Thursday, July 16, 2009

Aku. Mak & Tokey Buah

.


salam uolsss..sehat ke?
aku sehat je.. agak malas sket nk update blog.
nk blogwalkin pon malas..huhu.. dah la network sengal kan,..
harus la aku malas...

nothing much to share la kwn2..
layout2 baru pon x siap lagi..huhu.. hangat2 tek ayam kannnn aku neh.
nnt la rajin2 sket aku sambong.
actually bukan xda idea.. cuma utk buat benda2 nih aku perlukan privacy & masa yg lama ngadap laptop ni..
but as usual, ari ahad-rabu, aku mmg xleh nak ngadap lappy ni lama2..

maklum je la.."tokey rim" kan x keja pd ari tersebut..
haruslah dia konker lappy neh..
bila turn aku guna lappy, ada je la gangguan2 yg ilangkan mood aku..
so, dr mood aku terganggu, baik la aku x mulakan apa2 kan..huhu..
tunggu btul2 free, baru aku leh sambong..

mlm ni dia keja... yahooo! leh ngadap lappy lama2...lalala..
tapiiii...kalo network sengal, xda maknanya gak! sobsss...
we'll c how...

smlm kitorang blk Kluang. Ibu kasi durian 1 karung..
ada la dlm 10 bijik kot..
pesta durian lagi!hihi..
pastu masa kuar mkn, bli longan 1kg (mgkn aku sorg yg akan habiskan)
saya peminat tegar buah-buahan tempatan!
pisang & betik je aku x layan.

eh..smlm kan mak aku tepon tanya khabar..
alih2 beliau tanya, "suda sangkut ka?"
me: "hehe..x la..blum lagi"
beliau : "kamu x pandai...hahaha" gelak x hengat
aku sedikit TERRsentap disitu..
nk je aku jwb "ya la..mak pandai la.. tu pasal sampai dpt 7 org kann"..hahaha..
kang kena sumpah jd si Tanggang lak aku..
so aku jwb la, "tahun depan la bah..."

anda semua, tolonglah faham...
sampai masa, kami akan ber3 jugak.

perkahwinan ini bukan sesuatu yg mudah bagiku.
tolong jgn kuis hati ini dgn bertanya soalan itu lagi.

tinggalkan dialog diatas.

tgh ari tadi masa aku duk kat kedai, seorg tokey buah offer longan 3kg for RM10.
memandangkan longan aku yg 1kg tu pon x abeh lg, aku x bli la longan beliau...
dia layan borak lak ngn aku...

tokey buah,"u baru keja sini ka?
me, "takla..dah setahun lbh da.."
tokey buah kerut kening
"ya ka? kenapa mcm tidak pernah nampak u aaa? u penah nampak saya ka?
"penah la..last year kan u ada dtg sini jual buah manggis"
"oh ya..ya..ada...itu 1 kali kan. u umur brapa?20, 21 ka?"
tergelak aku...
"takla..saya suda 27 la..hehe"
tokey buah dgn muka x percaya..
"ya ka??! nampak muda woooo.. suda kawin ka?
me dgn rasa janggal nk jawab..
"dah kawin dah..."
tokey buah dgn soalan demi soalan...
"suda ada anak brapa org?"
"blum ada lagi la tokey..,"
sengih..
"ohhh..tak apa la. masih muda lagi. cari duit manyak2 dulu.nanti ada anak manyak susah"
tawwww takperrrr....
*lalala*



0 comments