Tuesday, July 21, 2009

Tragedi Buah Rambai

.

*amaran: entry ini agak menjijikkan.. sila jgn baca*



pic hasil google'an..


aku mmg penggemar buahan tempatan especially yg bermusim. salah 1 buah yg amat kugemari ialah buah rambai. kat kampung aku dulu mmg susah nk dapat buah ni. dan seumur idop aku (27 tahun neh) aku hanya dpt makan buah ni sebanyak 2 kali.. Yg pertama kali ialah masa berumur 11,12 tahun. Tu pun merasa beberapa biji je.. Akak aku bawak dr kampung ulu sket dr kampung aku..hahaha.. Sejak dari kali pertama tu, aku jd pemburu buah rambai. tapi x gak jumpa2. Aku rasa kalo aku x jejak bumi Semenanjung ni, mmg tak merasa la aku buah rambai ni utk kali yg kedua..huhu..

The 2nd time was about a year ago. Bli kat pasar malam Skudai. Disebabkan mengidam kat buah ni sgt2, aku bli 2KG utk aku sorg..hihi.. Layan la buah rambai ni siang mlm.

gambar hasil google'an jugak.. mcm ni la isi buah rambai tu..

Buah rambai ni kan ada biji kecik cam langsat *langsat, hokey! bukan bangsat*. tp rambai ni lg kecik. so mcm x rasa la bila x kunyah. Tp gila apa nk kunyah bijik tuh... *aku pon tatau cemana rasa bijik tu*. isi dia mg lembut..cam makan air je kan..

Agak leceh la kalo makan isap2 je pastu buang bijik tu. langsat tu ok lg sbb x semua ada bijik. Rambai ni smua berbijik..so aku melantak 2KG tu, mau dpt 1KG kalo aku muntahkan smula bijik2nya kann...

So, aku ngap je la ngn bijik2 tu skali. pastu 2,3 ari gak la aku x berak. Aku anggap cam "alaaa..
stended la x berak 2,3 ari.." kannn.. Skali 1 day tu aku rasa nk berak sgt. "hajat" kat ujung montot dah tu. Tp mau 1 jam aku duk dlm jamban, hajat x lepas!

Aku siap picit2 perut & montot sbb nk tolak "hajat" tu. Berpeluh beb! Aku dah panik dh..sbb aku dpt rasa "hajat" betul2 kat ujung montot, tp "ia" takmo kuar. Aku siap meneran cam ayam berak kapur
*cemana tuh?* Siap call dak Sham lagi minta dia ubat sembelit... tp nan ado!

Macam2 skill aku buat tp x jugak lepas. Dah tonggeng abis dah.. sampai la kuar darah. Ari tu dlm sejarah, aku berak sampai nanges...hua3..
Siyesss...aku takot sgt masa tu... Bila pegang kat ujung2 montot tuh, aku dapat rasa biji2 keras. Aku suspect tu mesti bijik buah rambai..

Korang mesti tau kan rasanya bila taik dah kat ujung montot tp x dpt nk lepaskan hajat? berpeluh je badan..seram2 sejuk..wakakaka..

Aku mmg dah desperate sgt masa tu. "Hajat" betul2 takmo kuar. so, aku la yg terpaksa kuar. Ya! dgn mengangkut taik yg dh kat ujung montot tu, aku kuar dr jamban...drive gi farmasi yg letaknya 15mnt drive dr umah!
Sangat menderita, hokey!

Sampai je kat farmasi tu aku minta la ubat utk sembelit. Ubat ni sgt mujarab utk mereka2 yg susah nk berak a.k.a "berak batu". Dulu kawan aku abis beranak guna ubat ni sbb fobia nk berak
*rasa sakit meneran masa beranak*. Pakai ubat ni kompom taik keras leh cair..

ubat ni la.. pancitkan je kat lubang montot! *lalala*

Dah bli ubat tu, aku terus pecut blk umah... Abih meremang bulu roma menahan taik tau..wakakkaa.. Sampai je umah, pe lagi..sendiri tonggeng, sendiri pancit la *auwww...cam lain je bunyik kan* wakakaka..

Ubat ni mmg efektif hokey! dlm x sampai seminit aku pamkan ke montot, aku mencangkung kat jamban, trus hajat2 tu berebut2 nk kuar. Disebabkan curiosity yg tinggi, aku pon tgk la apa yg ada kat lubang tandas tu..kakaka
*ewwwhhhh disgusting! i noe...so what? aku punya sendiri kannn*

Lubang tandas itu sgt meriah dgn bijik2 buah rambai...wakakaka... *cam rupa chestnut chocolate bar yg korang suka mkn tu* Lega yg amat masa tu. Pastu gelakkan diri sendiri. Tu laaa...nk sgt makan rambai sampai bijik2 skali ko telan!

Pastu aku sedikit fobia nk makan rambai. Tapi keinginan still ada... Ari tu ternampak kat gerai2 buah. Dak Sham x kasi bli dah...aissshhhh...potong stim tul...! hukk....

Sekian la kisah
Trajedi Buah Rambai. Haaa..kan aku kata jangan baca... lalala






0 comments