Friday, May 15, 2009

SELAMAT HARI GURU

.

SELAMAT HARI GURU
pada anda yg bergelar Cikgu, Ustaz, Ustazah, Sir, Teacher, Madam, etc...!
16 Mei setiap tahun diisytiharkan sbg Hari Guru.

4 org dr adik-bradik aku pon cikgu gak & sorg drpdnya celebrate birthday pada hari yg sama...
So special kannn.. maybe she's born to be a ticer..hikk..
walaupun terpaksa katanyaaa...
MySpace
Well, my bapak was a teacher too..
back at his very young age
tapi bila dh migrate ke sini, things turned upside down, and he got no choice but to let go off his career...
tapi jiwa seorg guru x pernah gugur dari dlm dirinya. Bapak aku sgt2 pentingkan pendidikan anak2, just like my mak la.

igt lagi masa kecik dolu2, kalo bapak aku ada kat umah, jgn harap bleh lepak2 guyang2 kaki.
"belajarrrrr...", mcm tu la beliau sound kitorg..
aku yg malas ni pon, suka la blakon konon2 tgh pokes study. walhal, berangan je keje..
aku pikir masa depan la tu wehhh..hihi..

bila sume dah dewasa, mak bapak aku lega sbb walaupun kitorg ramai adik-beradik, tp x sorg pun yg tercicir pelajaran.
dan ada anak2 yg meneruskan cita2 beliau.
MySpace
selama aku menuntut ilmu (start dr umo 5-21 thn), mcm2 cikgu aku jumpa.
dlm byk2 cikgu tu, mesti ada yg jadik fevret kan... dlm tempoh 16 tahun menuntut ilmu, x semua cikgu aku leh igt..
x kenang jasa budak neh
MySpace

Cigu yg paling aku igt masa sekolah rendah dulu:

Cikgu Bedah : dia ni pakai spek mata besar. pastu mulut pun "besar" gak..
suka ckp kuat2
MySpace
*dia igt kitorang pekak ke apa?*

Cikgu ni salu jd bahan gelak. sbb dia suka curi2 jual makanan kat dlm kelas.
Salu lepas 15mnt pertama, dia suh tup tingkap kelas. pastu dia kuarkan kotak doraemon dia. Dalam kotak tu, bermacam2 la jenis makanan. Kekacang, keropok, gula2, dll.
sapa nk bli, kena makan sembunyik bawah meja...
*ka ka ka*
Pastu nk kaber aktiviti gelap beliau, dia suh plak budak2 yg x bli makanan tu, berbaris kat meja dia. Kunun2 nk check buku latihan la...
Pintar x pintar?

Sir Jeswant Singh : Paling muda & paling hensem.
*walaupun figure cam batang mancis*
batang mancis katanya...
Dia ni sporting yg amat. dh macam kawan kitorg plak.
Walaopon aku ni seorg yg amat reserve *giteww*, bleh click & get along with him very well.
Salu kalo kitorg ada aktiviti petang (yg x libatkan dia),sblm start aktiviti tu, dia join kitorg lepak2 kat laman skolah.
Dia teramat la jarang marah.. ailaikkk!

Cikgu Ahmad Wani (Allahyarham) : Beliau sgttt garang bila marah..
We ol sooo takot kalo dia ngamuk. kalo dia ngamok, ada yg sampai nk terkucil, tercirit u know...

jgn memaennn...
tapi kalo mood dia ok, dia baekkk yg amat. Dia mmg rapat ngn student2 dia.
sgt berdedikasi..
khabarnya, beliau dh meninggal sbb ada penyakit... Al-Fatihah...


Sekolah menengah plak... cikgu yg aku paling igt *walaopon x best* :

Cikgu Yapp Ah Boon *lupa cemana nk eja* : Dia ni pon sama cam Cikgu Ahmad Wani tu.
Sgt garang, hokey! tp bila mood baik, bergurau cam kwn2 dia jek.
Tp kalo dia marah, dia jerit aje, mau bergegar 1 sekolah tu.

patot la skrg ni kekadang aku cam pekak2 skit
tak bek taww cigu ni buat haku pekak...hmmm...

Mrs Lee : Beliau ajar subject English. Kadang dia cam kerek sket. tp x kisah la.
Aku enjoy kelas dia & yg paling best, aku dpt Best English Student Award

form 4 ke 5, aku x igt la plak

Cikgu Azizan : Ni cikgu pendidikan jasmani. tgk muka beliau, leh masok dlm kategori miang.
pastu suka la marah x tentu pasal. 1 day dia gitau kena transfer sekolah..
dgn spontan aku ckp, "alhamdulillah".

sumpah aku xniat nk kurg ajar & aku pon x sangka beliau telinga lintah.
trus dia senyum2 kambeng & ckp "ada org bersyukur ya"
merah padam muka hamba...
tp yg aku pelik, kwn2 seblah2 aku x dgr pon aku ckp.

ke mereka pon TERRRpekak cam aku?
gaknye cigu tu TERRbaca bahasa bibir aku takk? huhu...
amponnnn cigu...


Kat Uitm plak... (eh..Lecturer tu kira Cikgu gak ke? kira la ek...hikk) :

Encik Mazlan : Yg ni mmg saiko, hokeyy!
orgnya pindik2 tagap...feeling2 hensem & pemes!

yg sebenarnya, muka & pangai sama hazabbbb.
ewww...geli makkk.
tapi kat kelas dia, aku mmg teramatla takot. dia ni bkn btul pon.
ngajar benda yg plik2. out of subject u knoe! subject office admin, tp suh org blakon la, nyanyi la, bersyair la...
hampeh je... sbb kehampehan beliau la, aku salu wat muka siyes dlm kelas.
buat2 pokes kat beliau. sbnrnya aku takot kena panggil pastu kena suh wat benda ngarut.
last2 aku dpt la title "
gadis keliru"
*ka ka ka*
siot je kannn


Puan Hamidah : ni mak Datin. I adore her so much.. In fact, dak2 pompan sukaaa sgt tgk beliau.
walaopon kije lecturer, tp dressing malatopppp.
sangat la elegan & berkarisma. org kaya, tp x sombong. Very down to earth.
dulu ada majlis apa ntah. wat lucky draw. dia antara yg sponsor utk lucky draw tu.
aku la yg bertuah dpt hadiah sponsor dr beliau.
tawu tak pe dia kasi?
dompet Versace
*besar gedabak sesuai utk mak2 datin sajorkk*, Tote bag & lipstik Estee Lauder, RM50.

Ramai sbnrnya cigu2 yg aku igt..tp aku lupa la nama mereka2...
*mahap yerrr*
apapun, aku hargai sume jasa baik mereka...
Terima Kasih Cikgu2ku...
Tuhan saja yg mampu membalasnya..insyAllah.

so, once again,
Selamat Hari Guru!



p/s: to Cegu Zoulle selamat yaaa.. dpt adiah beh tak?hikkk..

0 comments