Saturday, May 9, 2009

TENTANG DIA

.


Dia...biasa je orgnya.. Sederhana..sama mcm aku...
Dia...kecik je orgnya...mcm aku gak... tp khudratnya, Tuhan je yg tahu...
Dia...sensitif orgnya...sama la ngan aku..
Dia...over protective...kdg2 aku pun begitu..
Dia...rajin sgt orgnya... x reti duk diam.. ermm...aku x serajin dia...
Dia...jimat cermat orgnya...tak macam aku ni yg x reti simpan duit...
Dia...clumsy..pun mcm aku gak..
Dia...wat keja hariannya cepat & tangkas... tp sudahnya, ada je tak kena.. Pun mcm aku gak...
Dia...suka nk settlekan suma benda cepat2.. aku kadang mcm tu la. Wat org rimas...
Dia...suka membebel... erkkk...kdg aku pun cemtu...
Dia...selalu disalah tafsir kebaikannya... sama jugak mcm aku...
Dia...overworried... kadang mcm aku gak..
Dia...pandai sgt masak.. Ramai org puji.. Aku....dah lama x masak..
*ha ha ha --gelak jahat*
MySpace
Disebalik semua itu, dialah sorg dr 2 insan yg menyayangi aku seikhlasnya
(sorg lg bapak aku)
dialah insan yg x pernah putus mendoakan keselamatan & kebahagiaanku meskipun selalu hatinya kuguris...
dialah yg membanting tulang siang & malam demi untuk menyempurnakan persekolahan kami 7 beradik...
dialah insan yg slalu memaafkan anak2nya walaupun hatinya selalu disakiti...
dialah insan yg terlalu mengambil berat anak2nya meskipun anak2nya sudah cukup dewasa utk menjaga diri masing2...
dialah yg x tidur mlm bila anaknya sedang dlm perjalanan yg jauh...
dialah emakku...
MySpace
Usianya dah 70 tahun.
Tapi masih jugak mengerah tenaganya mencari rezeki sendiri kerana x nak mengharap anak2...
Makku x pernah meminta dibelikan itu dan ini, apatah lg meminta duit anak2 utk sesuap nasi.. Semuanya diusahakan sendiri...
Rezeki yg anak bg, disimpan utk masa2 susah nanti.
Slama idupnya, mak aku x pernah berhenti mencari rezeki.
Lbh 40 tahun makku keja keras utk pastikan anak2nya jadi org berguna..
Mak nk kami 7 beradik ke menara gading...
Cuma itu impiannya....
Syukur alhamdulillah...
Allah makbulkan doanya, berkati usahanya utk melihat kejayaan anak2..
Mak salu ckp, "mak xda harta...harta mak cuma anak2"
ya..mmg betul. terlalu byk pelaburan mak ke atas kami 7 beradik..
terima kasih mak...
kami bersenang atas kesusahan mak dulu..
kami berilmu atas kekurangan mak dulu..
sbb mak, kami jadi org berguna
*aku jek yg x brapa nk b'guna..uhukk2*
mak ada abg2 & akak2 yg leh dibanggakan...
sume keje bek2.. tapi aku???
kalo x sbb malu ngn abg2 & akak2, xnak kecewakan mak, xdanyer aku nk masuk Uitm tu dulu..
*ada ke cita2 nk jd CASHIER supermarket?*
naseb bek jadi sikretari... cumel sket bunyinya...
MySpace
ermm....
Hari Ibu?
tak pernah sekalipun kami raikan Hari Ibu...
Bukan x tahu & x mahu...tp sejak kecil, semua benda pun kitorg x raikan.
So bila dh dewasa ni, janggal rasanya nk buat sume tu.
Though x celebrate, aku tetap syg n igt mak aku. Bkn wajib pun kannn...
yg penting, beliau tetap mak aku & aku anaknya sampai bila2...
MySpace
Lepas nikah ari tu, masa aku nk blk JB dah, mak aku bg aku gelang emas miliknya...
"besarnya mak...x mo la.. mak pakai laa", aku mmg alergik mas besar neh...
"pakai la nak...ambik la. ini (gelang) mak ni... mgkn ko bleh bli lg cantik lg besar, tp ini mak ni. biar ko igt mak, nak...", mak aku nanges.
"igt ba mak....", aku mulanya nk tenangkan mak.,..aku pon ikot nanges...
MySpace
kesian mak aku... kadang mak aku terlalu baik hingga buat org rasa rimas. Dan xda sapa yg faham hatinya...
Pemikirannya x sama ngn pemikiran org lain. Terlalu byk ygdirisaukannya..
Banyak lagi benda yg x dpt aku nk citerkan psl mak aku. Mau banjir blog aku neh kalo aku citer smuanya...
Apapun, mak aku antara wanita hebat & tabah kat dunia ni. Dia byk berkorban utk keluarga ni & x pernah menyesal utk smua itu, walaupun adakalanya dia merasa tersisih.
Sampai bila pun, aku takkan mampu tandingi ketabahannya.. Mgkn insan sepertinya, cuma 1 dlm sejuta...
Mak, ampunkan aku....
MySpace
Wat kaum2 ibu, "Selamat Hari Ibu"

0 comments